Del Refugi de Font Ferrera al Refugi de Caro

Senyalització
Terres de l'Ebre
Descarrega el mòdul GPS

0 km (1158 m). Es parteix del refugi seguint el GR 7 pel camí que marxa en direcció E/NE i, al cap de pocs metres, se surt a una pista que es pren a la dreta (NE) planejant en direcció al barranc de la Fou i el Negrell.

1,18 km (1189 m), 0 h 18 min. Cruïlla: cal agafar un caminet de la dreta (E) que, entre dues pistes -la que se seguia (NE) i una altra que puja a migdia-, s’endinsa al bosc. Al km 1,96 (1219 m, 0 h 30 min) es passa pel costat de la font del Bassiol.

3,63 km (1199 m), 0 h 52 min. Després de vorejar el cim del Negrell pel vessant nord se surt a la pista de les Vallcaneres, que se segueix per la dreta en direcció nord-est.

5,20 km (1193 m), 1 h 15 min. Poc abans d’un revolt tancat a la dreta, es deixa la pista per prendre un senderó de l’esquerra tot seguint en direcció nord-est per la carena. Al fons de la vall que queda al sud-est hi ha la fageda del Retaule, de gran valor natural i ecològic. Al km 8,67 (1164 m, 2 h 05 min) es passa pel refugi lliure del Mas del Frare i, pocs metres més endavant, es continua per una pista forestal que, de seguida, desemboca a una altra: cal prendre-la a la dreta baixant cap al nord-est i passant per les Casetes Velles.

11,66 km (1025 m), 2 h 45 min. Després d’aproximadament un quilòmetre es troba la font de la Llagosta i, més enllà, en un revolt tancat a la dreta (km 12,39, 1004 m, 2 h 57 min), s’abandona la pista i es trenca a l’esquerra per un camí, al principi ample, que en direcció nord-est duu a la propera cova del Vidre i remunta fins al coll dels Pallers.

15,81 km (1205 m), 3 h 57 min. Coll dels Pallers. Després d’un sinuós recorregut vora els cingles del Marturi s’arriba al coll dels Pallers. Es prossegueix davallant per l’altra banda fins al coll de la Carrasqueta (km 17,03, 1085 m, 4 h 14 min), on es troba una esplanada amb una pista forestal, que es pren a la dreta (NE). Se surt al revolt d’una pista asfaltada: cal seguir-la també a la dreta pujant en la mateixa direcció (NE).

18,79 km (1094 m), 4 h 40 min. Es passa per una urbanització i es comença a baixar. Més endavant s’agafa a mà esquerra (NO) l’accés indicat al refugi de Caro.

18,90 km (1106 m), 4 h 42 min. Refugi de Caro. Final de l’etapa.