Del refugi de Colomèrs al refugi dera RestancaDel refugi de Colomèrs al refugi dera Restanca

Del refugi de Colomèrs al refugi dera Restanca

Senyalització
Val d'Aran
Descarrega el mòdul GPS

Seguirem el camí que surt de darrere el refugi i, al cap de 5 minuts, deixarem a la nostra dreta el GR que es dirigeix cap al Còth de Ribereta (Ruta B).

Seguirem per la dreta del rierol i, després de deixar l'Estanh Mòrt a la nostra esquerra, el pendent s'accentua cada cop més. Arribem al Lac deth Pòrt de Caldes, amb el Tuc de Ribereta a la nostra dreta i, en pocs minuts, haurem coronat el Port de Caldes. La baixada se'ns farà ràpida i curta perquè ens tocarà pujar un petit coll per a situar-nos damunt l'Estany des Monges i, sense perdre altura, arribar al Coret de Oelhacrestada. Un cop allí seguirem el camí de baixada fins a la Restanca.

Ruta B

Tot seguint el camí descrit anteriorment, al cap de 5 min prendrem el GR que surt a la nostra dreta. Fem una breuascensió i, després de passar per una zona sense dificultat, pujarem fent esses fins al Còth de Ribereta. Seguim el GR i, després de passar un refugi abandonat, al costat dels Estanhs de Montcasau, podem ja seguir el camí i baixar directament per les escales que feren servir per a les obres hidràuliques, les quals ens portaran a la pista forestal. Seguim la pista de baixada durant uns quants quilòmetres fins al Pònt deth Ressèc, a 1.400 m d'altitud. Allí prendrem la pista de la nostra esquerra que en 2,5 km porta fins al Pontet de Rius, on comença el camí d'accés a la Restanca.

Aquesta opció, tot i que una mica més llarga ens permet de conèixer la part baixa de la vall de Ribereta, amb vistes espectaculars de la cara nord del Montardo i sense haver de repetir la baixada de Oelhacrestada.