Església de Sant Miquel de Cruïlles (Juan José Pascual)Església de Sant Miquel de Cruïlles (Juan José Pascual)

De la Bisbal d'Empordà a Sant Miquel de Cruïlles

Bisbal d'Empordà, la, Cruïlles, Sant Miquel de Cruïlles
Costa Brava
Punts d'interès
La Bisbal d'Empordà, nucli medieval de Cruïlles, monestir de Sant Miquel de Cruïlles

Aquest itinerari circular s'inicia al punt d'informació del Centre BTT del Baix Empordà de la Bisbal d'Empordà, situat a les piscines municipals. Des d'allà, prenem una pista ampla i força planera que ressegueix la riba dreta del riu Daró, inicialment amb conreus a l'esquerra i més endavant pel mig d'un bosquet.

Uns 2,5 quilòmetres més endavant, girem a la dreta per travessar el riu i endinsar-nos al pla de Salelles, un paratge dominat per les explotacions agrícoles. Després d'una lleugera ascensió, arribem a Sant Miquel de Cruïlles, on destaca el monestir del segle XI, situat damunt d'un pujol a ponent de la població.

A continuació, girem a la dreta i prenem el camí de Cruïlles, a uns 300 metres de distància. Allà, podem fer una volta pel nucli medieval i contemplar la torre de planta circular (segle XI) i l'església parroquial de Santa Eulàlia (segles XVII-XVIII). Tot seguit, seguim una pista ampla cap al sud, per anar a trobar la riba esquerra del Daró que, vorejant el veïnat de la Font, ens condueix novament al punt de partida.