Església de Santa Maria del Palau Església de Santa Maria del Palau

Localitats pas
Costa Brava
Punts d'interès
Nucli antic d'Albanyà, església de Sant Pere, coll de Pincaró, gorgues de la Muga, Espai Natural Protegit de l'Alta Garrotxa.

Aquest itinerari de la xarxa del Centre BTT Salines Bassegoda s'inicia i s'acaba al poble d'Albanyà. Després de creuar el pont de la Muga, continuarem fins el càmping Bassegoda Park pedalant vora el riu, que ens regala postals molt bucòliques fins i tot des de la carretera. A partir d'aquí comença una pujada esglaonada però gairebé constant fins el collet de la Teia.

Quan arribem al pas de la Molina, girem a l'esquerra, ens desviem del curs de la Muga i emprenem la part més dura de l'ascensió, seguint ara la vall del torrent de Pincaró.

Una vegada al coll de Pincaró, encara hem de fer un últim esforç per accedir al pla de la Teuleria, on virem cap al sud, en direcció al collet de la Teia. A partir d'aquí, enllacem amb el camí que ve del Puig de Bassegoda i davallem fins a Albanyà seguint el torrent del Clot dels Ferrers.