Besalú - LladóBesalú - Lladó

Senyalització
Costa Brava, Pirineus
Descarrega el mòdul GPS

0 km (148 m). Se surt de Besalú des de la plaça de la Llibertat pel carrer Major cap amunt fins a la carretera. Cal anar a la dreta i creuar-la per anar pel pont que sobrevola la riera de Capellada. Es tracta de la carretera cap a Figueres.

0,60 km (166 m). 0 h 12 min. Cal prendre el trencall de l’esquerra cap a Beuda. La pista s’enfila i després gira cap a la dreta. Se segueix sempre la pista asfaltada. A la primera bifurcació se segueix a l’esquerra, seguint sempre la pista.

1,90 km (203 m). 0 h 27 min. Es tomba a la dreta per pista no asfaltada.

2,40 km (203 m). 0 h 33 min. A l’alçada d’un alzinar es tomba a l’esquerra. A aquesta alçada es comencen a veure les primeres oliveres. Cal continuar sempre recte deixant els diferents trencalls cap a la dreta.

4,00 km (200 m). 0 h 52 min. Can Traver. Cal tombar a l’esquerra.

5,20 km (215 m). 1 h 06 min. En arribar a la pista asfaltada, cal anar recte en direcció a Maià de Moncal.

6,00 km (215 m). 1 h 16 min. Maià de Montcal. A través de la plaça Girona s’arriba al carrer Sant Vicenç, que se segueix fins al final.

6,80 km (220 m). 1 h 25 min. Es deixa a la dreta el trencall a Santa Magdalena, església del segle XII que queda només a 30 min del camí. Val la pena apropar-s’hi. Es continua a l’esquerra en direcció al santuari de la Mare de Déu del Mont, Beuda i Albanyà, deixant el camí que porta a Lladó.

7,20 km (233 m). 1 h 30 min. En arribar a l’antiga guixera (Molí de la Serra d’en Bosc) cal fer atenció al corriol que surt paral•lel a la bassa, deixant la pista que se seguia cap a Cal Noguer.

7,60 km (247 m). 1 h 35 min. L’itinerari es desvia cap a la dreta passant pel costat d’una petita clariana. Es tracta d’un caminoi força marcat.

8,00 km (256 m). 1 h 40 min. Es deixa la pista davant de la sortida d’un camp a mitja corba cap a l’esquerra. Es passa per una zona més atapeïda. A l’alçada d’una zona de plataners hi ha un camí que surt a la dreta. No s’ha de prendre, es continua recte.

8,50 km (292 m). 1 h 48 min. S’arriba a un descampat. El camí és difícil de veure. Se segueix sempre en direcció a la casa que tot just s’albira. Un lledoner serveix de referència. En trepitjar la pista que porta a can Nogueró cal trencar immediatament i perpendicular a la mateixa a través d’un camp. Aquest fragment és una mica complicat, ja que a l’alçada d’un pal d’electricitat cal pujar al bancal de l’esquerra per poder superar el camí privat cap a cal Xicot.

8,90 km (327 m). 1 h 55 min. S’arriba a la pista asfaltada. Cal anar a la dreta baixant i gaudint de les vistes fabuloses del pla de Maial.

9,20 km (317 m). 1 h 58 min. S’arriba al veïnat de Segueró. Es tomba a l’esquerra davant de can Teixidó i es va a buscar la porta de l’església de Santa Maria de Segueró. Cal trobar el passadís que queda a l’esquerra de l’església i el mur. A la cantonada se segueix paral•lel al mur i al petit canaló. 150 m més tard cal creuar el llit d’aigua i pujar el senderol amunt fins a arribar al mur de can Campmol. Es rodeja la casa per l’esquerra.

9,60 km (357 m). 2 h 05 min. S’arriba a la carretera i es retroba el GR 2, que acompanya l’itinerari fins a Lladó. Cal seguir-lo cap a la dreta, en direcció a Cabanelles.

10,90 km (374 m). 2 h 22 min. A la corba a l’esquerra es deixa la pista asfaltada i es trenca a la dreta, seguint sempre les marques vermelles i blanques del GR. El camí comença a baixar i, 200 m més tard, s’agafa la bifurcació a l’esquerra.

11,50 km (360 m). 2 h 31 min. En arribar al coll, passada la línia d’electricitat, cal prendre la bifurcació de la dreta cap avall, en direcció a can Cortada, amb força pendent i seguint les línies de tensió.

12,60 km (241 m). 2 h 47 min. Es pren un trencall a l’esquerra molt pronunciat per evitar passar pel mig de la propietat de Can Cortada. El senderol és molt estret i molt boscós. Es creua el rierol i es continua recte fins a arribar a la pista. Es continua a mà dreta i sempre seguint el rierol que queda sempre a la dreta.

13,20 km (198 m). 2 h 56 min. Just abans de creuar el rierol davant de can Jaume cal prendre una pista que puja a mà esquerra, amb senyal de prohibit als vehicles. A la primera bifurcació cal anar a l’esquerra i continuar sempre fins a la carretera asfaltada de Sant Martí Sesserres.

14,30 km (298 m). 3 h 12 min. Cal anar cap a l’esquerra amunt, un quilòmetre més tard es deixa l’asfalt i es pren el camí de la dreta cap a Sant Martí Sesserres.

15,80 km (340 m). 3 h 30 min. Sant Martí Sesserres. Cal prendre el camí de l’esquerra al costat del paller.

16,50 km (328 m). 3 h 38 min. S’agafa la pista cap a la dreta avall. La pista és molt clara i cal seguir-la en tot moment fins a arribar a un trencall de quatre camins, on cal continuar recte deixant la pista a l’esquerra, que porta a Sola de Bedós. Dos quilòmetres més tard es pot gaudir, a l’alçada de les Alberes, d’una vista única del Pirineu i de l’Alt Empordà.

20, 70 km (196 m). 4 h 28 min. Plaça Major de Lladó.